Terugblik laatste dagen NL 2016

We zijn er klaar voor.-4'C koud en grijsErgens boven AfrikaLange nachten, korte koude dagen. We waren er helemaal klaar mee en wilden weg. Maar het was ook met weemoed. De kinderen en kleinkinderen achterlaten, dan wel met de weten dat er regelmatig contact zal zijn via internet en telefoon. Maar dan zijn er de oudsten zoals Tante Mien en Ben. Afscheid nemen is dan toch meer geladen. Toen Ben zei: “Tot in het hiernamaals”, had ik (B) het wel moeilijk.

Op de 30e hebben de kinderen ons uitgeswaaid. Ik schiet weer vol met de herinnering eraan. Als ik zeg dat wij het moeilijk hadden dan is dat zacht gezegd!

En dan was er BiBi King die ook voor het nodige stress heeft gezorgd. Animals2fly (agent in NL) verdient GEEN schoonheidsprijs! Op 29/12/2016 kreeg ik om 16:59 een email met een mededeling dat we dringend contact moesten zoeken met de agent in Kaapstad. Maar die was al een uur geleden gesloten (tijdsverschil van 1 uur met ZA). Dus hebben we een email gestuurd. Op 30/12/2016 toen wij op het punt stonden om aan boord van het vliegtuig te gaan, ontving ik een telefoontje van de agent uit ZA dat we maar eens even moesten regelen dat iemand in ZA de douane papieren voor BiBi op moesten halen! Stress en woede kwamen nu naar boven. En aangezien er niemand was om deze taak op zich te nemen heb ik de beste mevrouw zover kunnen krijgen toe te zeggen de papieren op de luchthaven in CPT aan de KLM te overhandigen. Maar raad eens,  bij aankomst in Kaapstad begon de zoektocht naar deze documenten. Nergens te vinden. We gingen bij alle KLM balies langs. Niks! Inmiddels was het al middernacht. Dan maar eerst de huurauto ophalen en gewoon gaan zoeken bij de vrachtafdeling van CPT. In het donker, gespanne en onbekend met de omgeving begon de nieuwe zoektocht. Op een gegeven moment zach ik een bewaker bij een hek staan…stoppen…even de weg vragen… Wat een geluk! We waren per toeval op de juiste plaats. En daar zat BiBi even geduldig te wachten in zijn krat! De mannen zeiden dat zij zich al afvroegen wie voor de hond ging zorgen want zij wilden naar huis.

Het weerziens met BiBi was geweldig. Iedereen blij. Ik ben zo trots op hem. Hij heeft niet eens zijn krat bevuild! En dat na zo een lange vlucht en wachten.

Wij zullen Animals2Fly absoluut niet aanbevelen 😡

De KLM crew daarentegen was absoluut geweldig. Zij hebben ons in de watten gelegd. Ik heb hun een kaart, geschreven vanuit BiBi als schrijver met een foto gegeven en dat vonden zij leuk. De temperatuur in de vrachtruim werd omhoog gezet naar 18’C ipv 15’C . We werden regelmatig gerust gesteld. En ik kreeg een stapel servetten omdat mijn tranen niet op wilde drogen. Zo zie je maar weer, het zijn de werknemers van een maatschappij die het verschil maakt, niet een directie. Nogmaals ons dank aan de crew van KL597/30dec!

5 Reacties op “Terugblik laatste dagen NL 2016

  1. Oh Bes wat heb je dat mooi geschreven.
    Goed dat je niet alles weet van te voren,bibi King is een kanjer maar ook zo leuk en lief.
    Ga je dat vaker doen een blog schrijven?
    En wat een leuk filmpje met die schildpad 😃

    Groetjes Sjanie 😘

  2. Dank je voor je mooie bericht, Bessie! Heel mooi verwoord alles. Ik proef de frustratie eruit. Ik heb ooit ook een hondje meegenomen uit SA naar Nederland. Een ticket gekocht en veearts papieren… Toen kon je je hondje nog meenemen in de cabine als het onder de 3 kilogram was. Moest in een speciale box, maar iedereen (lees de stewards) waren er zo gek mee dat niemand gemerkt had dat ik die doos stilletjes op die lughawe in SA in de vuilnisbak gegooid heb. Het ga je goed en we zien elkaar beslist weer!

  3. Goedenavond. Ondanks alle stress vanwege de papieren op CPT ben ik wel erg blij dat aan de invoerverplichtingen allemaal goed voldaan bleek te zijn. En nou gaat het grote genieten van Bibi in Zuid Afrika beginnen.

Geef een reactie

